Tilda Karlsson

Tilda Karlsson

torsdag 15 januari 2015

Idol 2015

Hej!
Nu kan man skicka in videos när man sjunger till idoljuryn för att sedan eventuellt bli kallad till närmaste audition, nu till våren.
Jag hade tänkt söka, men så funderade jag lite. 
Jag kom fram till att jag hade kunnat lösa det med skolan,för nuförtiden gör man nästan alla uppgifter på datorn ändå. 
Men det som hindrar mig från att söka är hästarna, för inom en snar framtid kommer jag ha 2 eller 3 hästar att rida, och då måste jag lägga all min lediga tid på dom. 
Jag kan inte begära att mamma ska ta hand om hästarna åt mig medans jag är borta. Eftersom att idol spelas in i Stockholm hade jag i så fall bott där nästan hela tiden tills jag åkte ut. 
Jag kan inte begära att mamma ska ta hand om hästarna åt mig under en lång period, för det hinner hon inte. Hon har också ett liv som innehåller att spendera tid med sin sambo, ta hand om mina småbröder och jobba. Hon skulle aldrig hinna!

Jag vill jättegärna söka in, men hästarna kommer i första hand! Så idol får vänta tills jag har gått ut gymnasiet :)

Nu lät det som att det skulle vara självklart att jag gick vidare efter audition, men det var inte så jag menade. Jag hade ju kunnat söka om jag trodde att chansen var liten att jag skulle få en guldbiljett, att jag gjorde det bara för att prova. Men vad händer då om jag skulle gått vidare? Då hade jag nog fått tacka nej :(

Så därför väntar jag istället med att söka tills efter gymnasiet :)

Jag tänker satsa på hästarna och rida och kämpa för att nå mina mål med dom!!!


Men det jag också ville med det här inlägget var att jag tycker att ni som funderar på att söka till idol och inte har något som hindrar er, då tycker jag att ni ska ta chansen. Jag tror att ni kommer få en upplevelse ni aldrig kommer glömma, och att ni kommer få många nya vänner :)


Jag hoppas att ni får en fortsatt trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar