Tilda Karlsson

Tilda Karlsson

tisdag 12 augusti 2014

När det går dåligt

Ibland när jag rider så kan det gå jättebra och jag är verkligen nöjd, och sedan rätt vad det är så säger någon att det ser bra ut. Och då känner jag att jag MÅSTE fortsätta rida så bra, och då blir det fel.
 Men när det blir det så tar jag ett djupt andetag klappar om hästen, och sedan fortsätter jag lugnt och efter en liten stund så har jag kommit tillbaka till den fina ridningen igen.
 Ibland kan det gå dåligt redan från början och då är det lätt att man blir lite stressad, för man vill ju så gärna att det ska gå bra! 
Men då är det viktigt att ta det lungt ta reda på vad det är som blev fel, och sedan fortsätta då brukar det gå mycket bättre. Det är viktigt att lita på sig själv och på hästen, och tänka att det kommer gå istället för tvärtom. 

Jag lovar att om man inte börjar dra och rycka i tyglarna när det går dåligt, utan istället är lugn och tar reda på vad felet är. Och sedan fortsätter, då kommer det genast bli mycket bättre! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar