Tilda Karlsson

Tilda Karlsson

lördag 9 augusti 2014

Stockholm!

Som ni vet var ju jag i Stockholm med min familj i veckan, och det var jätteroligt som alltid. 
Måndag: Vi gick på polismuseet vilket var helt okej(inte jätteförtjust  i museum), sedan så åkte vi in till stan där vi gick på Buttericks
och jag köpte en fin långklänning och en kofta till den, efter det så åt vi på en restaurang som heter Koh Phangan det är en mysig restaurang med thailändsk mat, den är inredd så att det känns som att man är i Thailand. 
Efter vi ätit så åkte vi hem till min moster och hennes sambo(vi bor där när vi är i Stockholm) Och då åkte vi ut med segelbåten så vi badade spelade kort, och hade en jättemysig segeltur på flera timmar. 

Tisdag: Då åkte vi återigen in till stan där vi gick på livrustkammaren, vilket var fint med alla rustningar och kläder från b.la gamla kungar. Efter livrustkammaren åkte vi in till stan igen där vi återigen gick på Buttericks(lillebrors önskan) Efter det så gick vi till Kungsträdgården och åt på Fridays supergod mat. Sedan så åkte vi hem och återigen åkte ut med segelbåten! 

Onsdag: Då var vi på Gröna lund hela dagen, vilket var jätteroligt!
Jag åkte Fritt Fall 3 gånger :D


Torsdag: Då skulle vi åka hem men på vägen så stannade vi på Kolmården och var där några timmar. Jag ÄLSKADE delfinshowen den var grym! 
Så ja vi hade väldigt bra dagar i Stockholm! 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar