Tilda Karlsson

Tilda Karlsson

fredag 11 juli 2014

Blandat!

Hej alla sötisar! Jag ber hemskt mycket om ursäkt för att jag inte bloggade igår, vi var hos mormor och badade hela dagen. Sedan hade vi gäster på kvällen som sov över. Så jag hade tyvärr ingen tid över att blogga då :(

Men idag ska jag i alla fall åka till mormor med familjen och bada, där är vi nog nästan hela dagen idag också. Ikväll blir det träning i ridhuset för mig och Marie, det blir roligt!

Falsterbo Horse Show är ju i full gång denna veckan, är det några av er läsare som är,ska,har varit där. Jag brukar vara där varje år, men denna sommaren har vi lite annat att göra  te:x en swimming pool :) Men nästa år ska jag till Falsterbo och det ser jag mycket fram emot.

Dom flesta av er vet säkert vilken bloggaren Nellie Berntsson är även känd från ponnyakuten. Hon tävlade för första gången i sitt liv i Falsterbo nu i tisdags (hennes stora dröm slog in)
Då tävlade hon på sin tränares Malin Trollnäs häst Conte de la Cour TH. Hon red klassen Mountain Horse Children Challenge, hon red sist ut och det var många bra rundor, hon var nervös eftersom att hon visste att hon hade bloggläsare på läktaren både dom som var fan och dom som tyckte illa om henne. Hon kände såklart en stor press för en bra runda eftersom hon visste att hon skulle få elaka kommentarer, om det blev dåligt resultat. Men press på sig och fullspäckade läktare 13 år rider hon in på banan. Och vad gör hon jo hon gör en jättefin felfri runda och VINNER, och går därmed vidare till finalen på onsdagen. Och då var hon den enda felfria i omhoppningen, hon vinner alltså hela  Mountain Horse Children Challenge. 
Jag tycker att det var himla bra gjort, hon ska vara mer än NÖJD. Vilket jag också tror att hon är. 
Jag är glad för hennes skull, hon var värd det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar