Tilda Karlsson

Tilda Karlsson

onsdag 9 juli 2014

Peder Fredricsson!

Min förebild inom ridsporten är ingen mindre än Peder Fredric
son.

Jag tycker att han är en riktigt härlig person, och han är så himla trevlig mot dom som han tävlar mot, mot sina hästskötare och han älskar sina hästar och det han gör. 
När han blir placerad så blir han det för att han tror på sin häst och på sig själv, han hjälper hästen hela tiden med små signaler som gör stor nytta. Vilket jag tror är nycklen till att det går så bra för honom! 
Han verkar alltid så himla glad, och trevlig jag hoppas att jag någon gång  får chansen att träna för honom. Det hade varit riktigt roligt :)

Många ryttare på den nivån har hästskötare, eftersom att dom oftast har fler än en häst. Och vissa är inte så himla trevliga mot sina hästskötare, dom bara säger åt dom precis vad dom ska göra. Gör dom fel då blir dom inte glada! 
Men när jag kollade på Ryttareliten så insåg jag att både Peder och Lisen är riktigt trevliga mot sina hästskötare, dom till och med hjälper sina hästskötare ibland, och så tycker jag att alla borde vara mot sina hästskötare. 

Så Peder är min förebild för att han är än så himla glad och trevlig person, han älskar sina hästar, trevlig mot sina konkurrenter, och han tävlar inte bara för tävlandets skull utan också för att han tycker att det är roligt. Och det är precis så som det ska vara!

Och ett + i kanten är ju att han har så himla fina tävlingshästar! ;) 

Han är helt enkelt en GRYM ryttare enligt mig!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar