Tilda Karlsson

Tilda Karlsson

tisdag 10 juni 2014

Prao!

Hela denna veckan så praoar jag på Naturbruksgymnasiet i Bräkne-Hoby, vilket är väldigt roligt tycker jag. Jag är i stallet alla dagar förutom imorgon(kommer till det längre ner) Så jag har fått/kommer få rida många olika hästar, vilket är väldigt lärorikt. Jag har också fått några nya kompisar som har samma intresse som jag, då blir det enklare att umgås när man alltid har något att prata om.

Ja men förutom hästar så ska jag imorgon vara med och titta när bonden mjölkar kossorna, för dom har någon form av maskingrejs som mjölkar. Man behöver alltså inte mjölka för hand, och det är ju bra!

Än sålänge har det varit väldigt roligt, men fruktansvärt varmt! :)

Naturbruksgymnasiet är ett gymnasium, där man kan välja att gå te:x lantbruk, hästar/ridning, körning, bonde/hålla till vid kossorna och grisarna,hund,jakt. 
Men man kan även gå vanlig linje, te:x naturvetenskaplig linje. Det finns många olika linjer i olika
 blandningar, jag skulle absolut kunna tänka mig att gå där när jag börjar gymnasiet.

Man kan även bo där!

 




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar